2012. március 7., szerda

Külföldi motorkerékpár forgalomba helyezése, B125

Sziasztok!
A következő történetet szeretném veletek megosztani, a külföldről behozott, itthon forgalomba helyezett motorkerékpárom kapcsán, illetve a B kategóriás jogsi mellé hogy lehet szerezni mostantól A1-et.
Kezdjük: én 2012.02-hóban csináltam végig az "eljárást" egy 125 ccm, 2009-es KYMCO PEOPLE S robogóval. Olaszországból lett behozva a motor.
A probléma: Utánanéztem a neten, hogy mi a menete a forgalomba helyezésnek.
Ezeket találja az ember:
http://tommodore.blog.hu/2010/09/07/kulfoldi_motorkerekpar_forgalomba_helyezesenek_menete
http://www.hegylakok.hu/2011/02/cikkek/kulfoldi-motorkerekpar-forgalomba-helyezese/

Mindkettő jó cikk, de már elavultak néhány helyen, és egy csomó kérdésemre nem adtak választ. Ezért is szeretnék segíteni annak, aki valamilyen gépet szeretne forgalomba helyezni... Másrészt bosszantó dolgok is vannak bőven, de erről majd később.

Én végigjártam a teljes utat, és elmondom MÉG mire érdemes odafigyelni.
Nézzük, mire van szükség, hogy itthon forgalomba helyezzünk valamit, legyen az motor/autó.
(Az itt leírtak únión belüli, nagyjából friss motorra vonatkoznak)
  • Eredeti külföldi forgalmi engedély
  • Külföldi forgalomból kivonás (Kivonó papír)
  • Adásvételi papírok (KÉT NYELVEN ÍRÓDJON!)
  • Kötelező Biztosítás
  • Adókártya!! --> Ne felejtsd el magaddal vinni ügyintézéshez
Az eredeti forgalmi, kivonó papír tiszta sor, olyan gépet meg se vegyünk amihez ez nincs meg!
Adásvételi: A lényeg, hogy a teljes láncolat meglegyen és igazolható legyen, hogy a külföldi vevőtől hogy jutott el hozzád a motor. DE: Egyre NAGYON érdemes odafigyelni: AKKOR jársz a legjobban, ha közvetlenül van szerződésed a külföldi eladóval, tehát te vagy az első tulajdonos itthon. Miért? NEM kell eredetiségvizsgálatot csinálnod és NEM kell vagyonszerzési illetéket sem fizetned!
Kötelező biztosítás: A biztosító alkuszoknál lehet kötni a neten, kösd meg előre, mert kérik a vizsgán és az okmányirodában is.

Vizsgaállomás:
Nekem ezek voltak meg, így indultam el egyik reggel a Budapesti Vas Gereben utcai központi vizsgaállomásra. FONTOS! Csak a központi vizsgahelyeken lehet egyedi forgalomba helyezési eljárást kezdeményezni! Az ügyintézőtől kell kérni egy egyedi forgalomba helyezési papírt, amit értelemszerűen kitölt az ember. Az kerül a forgalmiba, amit itt beírsz, tehát TUDD A MOTOR MŰSZAKI ADATAIT!(pl. gépkönyv) Szerintem teljesítményhez azt ír be az ember, amit akar, nem ellenőrzik. A papíron be lehet X-elni, hogy csak az eljárást, vagy együtt a műszaki vizsgával intézed az ügyet. Én utóbbit választottam, befizettem a 27160 Ft-ot (Egyedi forg. helyezés és műszaki vizsga díja). Utána mehetett a motor műszaki vizsgára. Lefényképezték, beírták az adatait, alváz, motorszám ellenőrzés stb. Semmit nem néztek, egyedül a fékpadon kellett nekem fékezni vele, gond nélkül átment a gép. (A biciklim is átment volna, akkora fékerő kell). Vizsga kész, vissza a pultoshoz (Vas Gerebenben bal szélső). Miután végzel az az érzésed támad, hogy undorító a légkör, leszarnak, csókósoké az elsőbbség, de legalább végzel és megvan a papírod. Milyen papír? Kapsz egyedi forgalombahelyezési engedélyt, műszaki adatlapot stb.

Regadó:
Jöhet a regadó, mert megállapították a motorod valós évjáratát stb. Évjárat és köbcenti alapján egy regadó kalkulátorral előre ki tudod számítani, mennyit kell fizetni.
A Vámosok a Száva utca 7-ben székelnek. (Közel van a Vas Gerebenhez)A sorszám húzás szerintem 100 éve elromlott, úgyhogy érkezési sorrendben fogadnak, de nálam nem voltak sokan. Először egy VPOID vagy milyen számot kell igényelned (Az ügyintéző segít), kapsz egy papírt kitöltöd, felviszed az 1. emeleti iktatóba, aztán jöhet az a papír, hogy mire akarod befizetni a regadót. Megjegyzem, hogy kb. 3 szor lemásolják a személyid, lakcímed, adókártyád stb...Kitöltöd a papírt, leadod az ügyintézőnek, aki megmondja, hogy mikor jöhet vissza újra hozzájuk. Ez azért kell mert másnap kapod meg, hogy mennyi regisztrációs adót kell fizetned. Visszamentem másnap, fenomenális 58340 Ft fizetendő összeg várt. Megkapod a papírt (minden órákig tart, mivel nem vagyok haver) és a közvetlenül ott lévő OTP ben befizetheted az összeget, némi felár elllenében. Azthiszem 320 Ft alapból, plussz 200 FT, ha készpénzzel fizetsz. Kapsz a befizetésről egy igazolást, majd visszamész a pulthoz, ahol kiadják, hogy igen, te befizetted. Iszonyatosan bunkók, itt is szarnak a fejedre, csak a haverokkal megy a trécselés, aki egyszerre 5 autó után fizet regadót.

Másrészt: 50%-os regadó kedvezmény csak akkor van, ha a TE neveden volt a motor külföldön is kb. 2011. Június óta folyamatosan... Szóval ez erre az esetre nem vonatkozik... Éljen, megint az jár jól, aki Szlovák rendszámmal járt idáig, nemhogy büntetik őket, még kedvezményt kapnak. Ez igen.

Okmányiroda:
Jöhet az okmányiroda. Itt mégegyszer megjegyzem, ha közvetlen adásvételid van a külföldi eladóval, illetve tényleg elöször helyezik forgalomba a motort,(és unión belüli és benne van a rendszerben) akkor NEM KELL eredetiségvizsgálat és a VAGYONSZERZÉSI illetéket SEM kell megfizetned. (Esetemben 15500 Ft-os eredetvizsgát és 4400 Ft vagyonszerzési illetéket nem kellett befizetni) Én az újpesti okmányirodába mentem, előre foglaltam időpontot a neten, úgyhogy nem kellett várnom. Először az információs pulthoz kell menni, aki engedélyezi, hogy kapjál sorszámot és azzal mehetsz az ügyintézőhöz. Röhej... Az ügyintéző elkéri a papírokat, leellenőrzi őket stb. Én itt 18085 Ft-ot fizettem a törzskönyvért, a forgalmiért, a rendszámért és a vizsgás matricáért. Lehetett kártyával is fizetni. Azonnal megkaptam a rendszámot matricával együtt, illetve az új forgalmit. A törzskönyvet 30 napon belül postázzák a lakcímre.

Ha megvan a forgalmi, fotózd le és online faxon keresztül küld el az alkusznak/biztosítónak! (Hogy tudja a rendszámot stb...)

Ennyit erről, nevemen a motor.
Összesen 104 190 Ft, ba került a motor forgalomba helyezése mindennel együtt.
A motort egyébként 200.000 Ft-ért vettem, tehát a fele elment a forgalomba helyezésre. De ez így van rendjén...

Én direkt vettem 125-ös motort (előtte 50esem volt), mert a B-s jogsi mellé csinálom meg a kiegészítő képzést, és azzal max 125-öst lehet vezezni. (B125, A1)
Itt kell egy Kresz vizsgát és egy Forgalmi vizsgát teljesíteni. Rutin nincs. Hátrány: 2 óra gyakorlat van, utána forgalmi vizsga. Ugyanolyan vizsgát kell teljesíteni, mint ha 10 órát vezettél volna előtte. Kb. 30 ezer Ft-ba kerül, ha nem buksz meg. Ha automata motorral vizsgázol, akkor az bekerül a jogsidba és csak autómatát vezethetsz. Illetve a gyakolati vizsgát már a Kresz ELŐTT is meg lehet csinálni.
Valamelyik politikusnak biztosan motoros üzletet nyitott, mert mostantól kötelező a hát, váll, könyök, térd protektor + protektoros kesztyű+bukósisak. Úgyhogy ennek a költségével is érdemes számolni.
Hát igen, érdemes legombolni a motorost ahol csak lehet, elvégre nem fogyaszt annyit a drága benzinből...

Ha valakinek szüksége van olasz-magyar adásvételi mintára szívesen elküldöm. Autóra is ugyan így működik minden.
Nem értem, milyen logika alapján van az, ha az Olasz Luigi-től megveszek egy motort nincs eredetvizsga, se vagyonszerzési illeték, de ha itthon vesz az ember vmit, akkor ez a két tétel van. Viszont regadó nincs... Mindenesetre az autókereskedőknek biztosan jó, hogy nem kell kifizettetniük a vevővel. (A megemelkedett vagyonszerzési illetékek miatt egy autónál könnyen 100-200 ezer Ft is lehet a spórolt összeg)
A magyar átlag ember pedig szív a sorbanállással, a papírokkal, az óriási költésgekkel és még bunkók is vele. Már várom az 500 Ft-os benzint...

Új Blogoló vagyok, remélem majd egyszer elolvassa ezt valaki és hasznos lesz számára.

53 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen! Én hasznosnak érzem mert most állok egy ilyen prodcedúra elött egy Honda SH125-el. Fogalmam sincs hogy jó e a kijelentő meg az eredeti forgalmi engedély, mert életemben nem láttam ilyeneket, de megvettem hittem az eladónak remélem jól tettem. Az én regadóm a netes kalkulátor szerint 18e forint körül lesz akkor remélem olyan 60-70e-ből megúszom. Köszi a blogot még megnézem a menetet egy párszor... :D nem egszerű. Üdv

    VálaszTörlés
  2. Egy 125-ös motornál (80-200 eFt) még 100 eFt os költség. Ne csodálkozzon senki az 50-esnek álcázott 125-ös robogókon. Éljenek a simsonok meg az MZ-k.Nehogy fejlődjön a magyar motorkerékpárok atlageletkora. Mer az új motorok ára vezekszik az autókéval ráadásúl ott nem csökkent az üzembe helyezés költsége sem.
    Ez így van minden országban,vagy csak magyar sajátosság?

    VálaszTörlés
  3. Szia! Én vásároltam évekkel ezelőtt egy Aprilia scarabeo nagy testű robogót ami 150cm. Ehez kaptam a Motoros boltban egy Olasz számlát -egy forgalmit és adásvételi szerződést, a számla és a forgalmi az fénymásolt közjegyző által hitelesitett. Szeretném forgalomba helyezni.Az érdekelne- e hogy ezzel most akkor eltudom inditani?Vagy most mit is csináljak? előre is köszi Jani

    VálaszTörlés
  4. Szia!Ha hitelesített a fenymasolat a forgalmiról,akkor szerintem végig tudod vinni a folyamatot.Az a biztos,ha megkérdezed az okmanyirodanal,vagy a vizsgaállomáson. Arra figyelj,hogy az összes adasveteli meglegyen, hogy tudd igazolni,hogy került hozzad a motor a külföldi eladótól.Ha ez nincs meg,akkor sincs gond.Egyszerüen csinalj egy szerzödést,mintha te vetted volna az olasztól,minden adata rajta van a forgalmin. Ha kell,nekem van kétnyelvü szerzödésem.
    Bálint

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia kérném hogyha elküldöd a kétnyelvü szerzödést nagyon meg köszönöm és azt is hogy ilyen gyorsan reagáltál.Figyelembe veszem amit leirtál ha sikerült akkor még jelezném feléd. Addig is még egyszer köszi! ÜDV: Jani apaka1956@gmail.com

      Törlés
    2. Üdv
      Kaphatnék a szerződésből,motorra
      Előre is köszönöm
      János

      Törlés
    3. Szia tetszik a kitartásod megpróbálom én is.Ha megkérlek el küldenéd nekem is a külföldi olasz/magyar adás vételi nyomtatványt.Előre is köszönettel Tomi
      E-mail:dongosv1000@gmail.com Köszi szia

      Törlés
    4. Szép napot!Hasonló helyzetben vagyok én is és nagyon megköszönném ha én is kaphatnék az olaszadásvételiből motorra!köszönöm. mazerati66@freemail.hu

      Törlés
  5. Amúgy még egy megjegyzés az irományomhoz: Emlitettem,hogy most csinálom a B125-ös jogsit.
    Februárban tettem le a KRESZ vizsgát, és 3 hónapra rá volt a legközelebbi forgalmi vizsga idöpont!Majus vége... Szóval a beigért jogsi, ami allitolag egy delutan alatt megvan a valosagban több mint 3 hónapig tart !!! Szóval a kedvem elment az egésztöl, 11 ezer Ft-os vizsgadíj mellett kérjek elnézést,hogy vizsgázni akarok.
    Ezek a dolgok mar csak hab a tortan...
    Egyebkent PLUSZ INFO: A vizsgahoz teljes protektoros felszereles kell!Terdvedö,kesztyü,gerinc,váll,könyökvédö,csizma. Szóval ezzel a költséggel is számolni kell.
    Gondolom,hihetetlennek tünik,amitt itt leirogattam,de ez a valóság,ilyen körülmények között élünk.
    Ha esetleg olvassa ezt valaki, akinek köze van ehhez, remélem elgondolkodik...
    De azthiszem én vagyok a hibás,hogy a dolgok mögé látok:itt csak az a cél,hogy minél több pénzt szedjenek be, mindegy milyen áron! Gratulálok
    Egyébként én csak motorozni szeretnék...

    VálaszTörlés
  6. Tényleg az utolsó megjegyzésem: A B125 jogsinál a forgalmi vizsga elött teljesíteni kell a rutin pályát! Tehát összevonták a kettött. Ha a rutin nem jön össze értelem szerüen bukta minden,nem mehetsz ki a forgalomba. Ha marad a 3 hónapos várakozási idö, és tegyük fel megbukom, akkor Augusztusig varhatok, magyaran idén hivatalosan nem motorozhatom. Csak én nem találom ezt normálisnak?

    VálaszTörlés
  7. Szia Bálint!

    Akkor ilyen származási papír vagy mi, nem is kell?
    Én egy 2004es mocit szeretnék venni. Ja meg a kivonatós papíron mindegy, hogy mi szerepel (ideiglenes, végleges v. exportra kivonás)?

    VálaszTörlés
  8. Ha EU s a motor, akkor nem kell szarmazasi papir! A kivonasnak exportra kell szolnia!!!DE az okmanyirodaban nem biztos,hogy tudnak pl. Olaszul ugyhogy érdemes egy próbát tenni...

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok.Én is elkezdtem a B125-öt 3hete és kedden sikeres vizsgát tettem,ha lett volna rá időm akkor a jogsi már a kezembe lenne:)
    Szóval csak annyit szeretnék mondani,hogy nem mindegy,hogy milyen iskolát választasz.Ha pl.még a motoros kiegészítőket is neked kell állnod (értem ezalatt a teljes protektoros felszerelést) akkor ne csodálkozz,hogy csak 3 hónap múlva kapsz arra esélyt,hogy azt a kis pénzt is oda add az állambácsinak.Mert tudni kell,hogy a KRESZ vizsga az 11.0000ft-ba a rutin és a forgalmi vizsga az pedig 14.000ft-ba kerül.Tehát akkor így könnyen ki lehet számolni,hogy egy motoros-autós iskola keres rajtad (ami nem igaz) 5000ft-ot.
    Miért nem igaz?
    1: Megvette a teljes felszerelést ami nem kis pénz!Mert nem neked kell állni. A mai jogszabályok még nem tették kötelezővé csak a vizsgán,a tanulókon!!!!!!!

    2: Kötelező 3óra KRESZ elméleti oktatást ad!

    3: 2 vezetéstechnikai órát ad kötelezően,ami 1óra rutin-1óra forgalmi vezetés

    4: Vizsga ami kb. 45 perc rutin,ill forgalmi vezetésből áll

    Ahányszor te is mész a forgalomba annyiszor ő is megy utánad az autóval.Kiszámolva a mai üzemanyag árakkal,elosztva a ránk fordított idővel (órabérre) mondjuk meg őszintén,hogy itt nem az oktatónk szedi meg magát, SŐT!!!!!

    Én azt javaslom,mielőtt valaki kiegészítő vizsgát akar tenni B125 re,előtte érdeklődjön az oktatóktól,hogy miként,hogyan tud,mennyi idő alatt,mennyiért sikeres vizsgát tenni.
    És a legfontosabb!!!! A B125 megszerzésénél,el kell felejteni az autós közlekedést!!!!!5-ből 3 vizsgázó sajnos megbukik a berögződés miatt,főleg ha még kismotorkerékpárral-robogóval a sávok között cikázott :)

    Remélem én is tudtam segíteni.
    Üdv:Laci


    Ui.Én is egy 2006-os 125-ös Yamaha forgalomba helyezés előtt állok.Remélem nem fogok rá fizetni és gyorsan lecsengetem.
    Köszönöm az infókat.

    VálaszTörlés
  10. Ezek szerint tényleg rossz helyen "tanulok", de én a fentieket tapasztaltam. Megkérdezhetem, hogy hol vizsgáztál? Tényleg nézzen mindenki mindennek utána! Én se felszerelést, se semmit nem kapok, Mindent nekem kellett megvenni. Egyébként akkor köszönöm az oktatónak, hogy lehazudja a csillagot is az égről, hogy nincs vizsgaidőpont. (3 hónappal ezelőtt fizettem neki ki a vizsgadíjat, hogy írjon be a LEGESLEGKÖZELEBBI időpontra.) Azóta 2 szer változott már az időpont. Egyébként tudom, hogy nem az oktató szedi meg magát a dolgon, hanem az állam! De nem kötelező oktatónak menni. Mondjuk én a saját motorommal gyakoroltam, úgyhogy a benzint is én fizetem... De nem vagyok hajlandó a 2 óra felett 1 plusz órát sem venni :)
    Szerintem máshol ennyi idő alatt helikopterre is jogsit szereznék.

    VálaszTörlés
  11. Én Kecskeméten a Kobela Jánosnál.Eszméletlen,hogy mennyire rendes.Rég találkoztam már a mai világban olyan emberrel akit nem az érdekli mennyi pénzed van,hogy mennyit tud lehúzni rólad.A te időbeosztásodhoz igazodik stb.Viszont lefogadom,hogy ha te esetleg egy kis borítékot csúsztatnál az oktatód zsebébe,rögtön lenne vizsgaidőpontod.Amúgy elárulom,hogy hetente 1 legfeljebb 2 napot szánnak a vizsgaellenőrök a vizsgáztatása és ezt 2-3fő végzi párhuzamosan.Vagyis abban az 1-2 vizsganapban minimum 20emberke vizsgázhat.Visszaszámolva a te 3hónapos időpontodra nincs annyi motoros az országban aki tanuló lenne.(ez csak vicc volt),de akkor is nonszensz.
    Üdv: Laci

    VálaszTörlés
  12. Megcsináltam én is ezeket amiket leírtál. Egy 150-es Honda SH-t próbálok éppen forgalomba helyezni. A kérdésem az lenne, hogy amikor megvan a reg.adós papír az okmányirodába mikorra kell időpontot foglalni? Mármint rendszám meg ilyesmi mikorra készül el? Vagy többször is kell mennem? Előre is köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindent megkapsz azonnal!A forgalmit es a rendszamot is. A törzskönyvet kapod majd postan kb. 2hét múlva.

      Törlés
  13. Hasznos volt a leírásod, most nézegetem az olasz papíros 150-es Scarabeókat, hát, kezdem érteni, miért kerülnek a magyar rendszámosak annyival többe... Lehet, hogy az egész hajcihő miatt pont ugyanaz az ár a vége, hiába olcsóbb a vételár.

    VálaszTörlés
  14. Bálint,

    Elküldenéd nekem a kétnyelvű (olasz-magyar) adásvételi szerződést?

    Köszönöm: Rotax

    scarabeo150rotax@gmail.com

    VálaszTörlés
  15. Szia!

    Át tudod nekem is küldeni a kétnyelvű adásvételit? apro1@hajdubihar.hu



    Köszi,
    Feri

    VálaszTörlés
  16. Szia! Én is szeretném elkérni az olasz-magyar adásvételit, ha nem gond. Egy nsr 125-öt szeretnék papíroztatni. És azt szeretném kérdezni, hogy akkor nem kell hiteles fordítás az olasz papírokról ehhez a procedúrához? És hogy neked mennyi időbe telt mire közúton használhattad a motort? nyusza2008@hotmail.com Üdv, Maja

    VálaszTörlés
  17. Szia!

    Szeretnék egy adás-vételi mintát én is, illetve egy másik problémában a tanácsod kérni.
    Előre is köszönöm a segítséged!
    Imi

    imi.szilagyi@gmail.com

    VálaszTörlés
  18. Szia! Én is szeretnék kérni egy olasz-magyar adásvételi a következő címre: blidarzs@gmail.com

    Köszi!

    VálaszTörlés
  19. Szia!
    Köszönöm,hogy ilyen jól megírtad forgalmi megszerzésének menetét.Szeretném, ha küldenél olasz adás vételi mintát.
    streptoperiaturtur@gmail.com

    VálaszTörlés
  20. Szia! Egy példányt tudsz küldeni a kétnyelvű adásvételiből?
    ktib962@gmail.com
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  21. Tiszteletem!

    Nagyon hasznos ez a leírás, igazán sokat segített.
    Ha lehet én is elkérném a kétnyelvű Olasz adásvételi sablont, amivel tuti nem szívatnak agyon.
    oziriszlilon@citromail.hu

    Köszönettel
    osiris

    VálaszTörlés
  22. El kell húzni ebből az országból srácok!!! Mindegy, csak fizess, mindegy csak tejelj! És ha már az összes bőrt lehúzták rólad és amikor már befizetted az adódat és amikor már a saját sírhelyedet is megváltottad +ÁFA, na akkor még protein dús ivólevet is csinálnak belőled. Egy 50-es robit cseréltem volna le, de ezt a procedúrát elolvasva - elképzelve, inkább törlöm a projektet.
    Amúgy nagyon hasznos a cikk, gratula és köszi mindenki nevében!

    PéGé

    VálaszTörlés
  23. Bálint, király és hasznos az írás!

    Urak, google a barátotok, ha adásvételi kell...
    http://okmany-iroda.hu/index%209.htm

    VálaszTörlés
  24. Valaki vett már Németországban motort? Mi van, ha ott vizsgával (mondjuk +2évig) rendelkezik és rendszáma is van. Nekem kell kivonni, vagy az eladónak, vagy mindegy? Gondolom ott ez nem annyi szarakodás mint itthon. Egy két évig szóló vizsga vajon számít itthon akármit is?

    VálaszTörlés
  25. Szia!
    Köszönöm a leírást! Esetleg,ha még rendelkezel vele,el tudnád számomra küldeni az olasz-magyar adásvételit elektronikusan?
    Üdv: -n-
    modellrepcsik@gmail.com

    VálaszTörlés
  26. Hello!

    Valóban hasznos és tanulságos a beszámolód. Köszi!

    Jómagam jelenleg egy kis méretű, 125-ös robogóval járok már 2. éve, miután ellopták a Gilera Nexusom és újabbra még nincs pénzem. Eddig nem állított meg rendőr, szerencsére úgy látom nem nagyon utaznak a motorosokra. Direrekt ismeretlen típust kerestem, amiről nem tudható, hogy 125-ös, (SYM Megalo, sztem 2 ha van az országban és rusnya egy szerkezet, de legalább nem lopják el), de ha a rendőr nem süket, azért könnyen kitalálja, hogy nem egy 50-es. Minden esetre némi félelemmel telve várom az első igazoltatást, hogy mi lesz... Nem tudom egyébként, mennyire büntethetnek meg, illetve milyen más szankciók lehetnek, de ha 100 ezer alatt megúszom, akkor még mindig olcsóbb, mint a forgalomba helyezés, amihez egyébként megvannak a motor papírjai. Azt nem tudod véletlenül, hogy külföldi rendszámmal és adásvételivel hány napig lehet közlekednem Magyarországon, ha egyébként nincs kivonva a forgalomból? Lehet, hogy ezzel is volna valami kiskapu...

    További jó motorozást, üdv!
    Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem a rendőr miatt kell aggódni, ha 50-es papírokkal jársz, hanem a biztosítás miatt! Bármilyen baleset van, te vagy a hibás. Nekimész egy BMW nek véletlenül, az nem 100 ezer lesz, mindent rádvernek. A rendőr engem nem érdekel, az viszont igen, hogy életem végéig fizethetek... Mondjuk más Budapest meg egy kis falu, de pesten nem kockáztatnék. Szar úgy motorozni, hogy benned van, mi lesz ha...

      Törlés
  27. Helló Kedves M Bálint Most találtam rá a bloggodra ,és nagyon tanulságos volt az olbasása köszi hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat. Én is gondolkodok egy 125-ös vásárlásán és jó előre tudni hogy mikre kell odafigyelni megkérnélek hogy nekem is küld el ha lehet az olasz magyar szeződés mintát az lbe1@mail.com
    email címre előre is köszönöm Lesli

    VálaszTörlés
  28. Szia Bálint! Jó kis írás volt,nekem tetszett:)
    Félve kedzek majd neki a procedúrának!
    Sztem 2014ben sem változott mit sem a rugalmasság!
    Egy példányt tudsz küldeni a kétnyelvű adásvételiből?
    sasfiok@freemail.hu
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  29. Szia balint en most vettem a napokba aprilia125cm3 robogot az a problemam hogy csak adasvetelim van mas papirok nincsenek ilyenkor mi a teendo?koszonom elore is a valaszod.bottonikolett@gmail.com

    VálaszTörlés
  30. Szia balint en most vettem a napokba aprilia125cm3 robogot az a problemam hogy csak adasvetelim van mas papirok nincsenek ilyenkor mi a teendo?koszonom elore is a valaszod.bottonikolett@gmail.com

    VálaszTörlés
  31. Hello valaki meg tudná mondani a tapasztalatok alapján hogy mi van akkor ha megvettem egy olasz motort de nem az 1. (olasz ) tulajtol hanem egy magyar embertől aki ugye a 2. tulaj volt de ő nem iratta át és nem is helyezte forgalomba itthon. A 2. tulaj és én írtunk egy normális adásvételit a motorról. Úgy tudom kell az olasz magyar (kétnyelvű) adásvételi is ami igazolja hogy a 2. tulaj hogyan vette meg. Szoval egy adásvételi láncolat vagy mi!? :) Na a helyzet az hogy nekem megvan ez a 2 nyelvű DE CSAK FÉNYMÁSOLVA ...ezt elfogadják? Ja és ezen nincsenek tanuk a végén az baj?
    És még csak 1 kérdés: az olasz forgalmin nektek sem volt motorblokk szám?

    VálaszTörlés
  32. Sztem elég a fenymasolat. Adásvételi lancolat kell. Ha az itthoni tulaj nem helyezte forgalomba egyszerűbb, ha a kovetkezot csinalod:
    Írj egy ketnyelvű adasveteli szerződést, mintha te vetted volna meg a motort az olasztól. Így nem kell eredetiség vizsgát fizetned, es siman intezheted a honositast.
    Motorblokk szám már nem kötelező, nekem pl. Az autómhoz sincs beírva.

    VálaszTörlés
  33. De azzal nagyon rá lehet fázni szerintem ..nem? Mert az okirat hamisítás. Vagy nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megkeresed az olaszt akkor nem:) Különben igen. De vannak helyzetek, amikor nem tudsz mit csinálni. A legegyszerűbb, ha bemész egy okmányirodába, viszed az összes papírt és megmondják megfelel-e. Tanú nélkül necces, hogy elfogadják, biztos vannak kotelezo elemei az adásvételinek. A fénymásolat viszont biztosan elég. Ha valami nem tettszik nekik, akkor te megpróbáltad hivatalosan intézni és jöhet a B terv...

      Törlés
  34. Szia Bálint ! Nagyon jo kis írás , köszönjük .

    VálaszTörlés
  35. Szia Bálint!

    Szuper írás, nagyon hasznos!

    Olyan kérdésem lenne, vásároltunk Magyarországon egy 150 ccm Vespa robogót. A tulaj, akitől vettük, használta, de nem íratta át. Odaadta az olasz kivonót, de tulajdonosi láncolatot nem. Kértem, de azt mondta nincs meg, írjunk magunknak adásvételit. Szóval a helyzet, hogy van egy motorom, de nincs láncolat, csak az olasz kivonó. Járható út, ha írok egy két nyelvű adásvételit a saját nevemre az olasz tulajtól? Jól tudom törvényileg ez milyen kategóriába esik, de az sem törvényes, hogy rendszám nélkül hajtjuk. A rendőrök már elkaptak, lekérdezték, nem lopott. Itt lenne az ideje rendbe tenni a papírjait.

    Áttudnál küldeni a triff88@freemail.hu címemre egy olyan olasz-magyar adásvételit amit el is fogadnak?

    Köszönettel: Tamás

    VálaszTörlés
  36. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  37. Köszönöm! Egy Peugeot Looxor 150-esről van most nálam szó! Én hétfőn megyek be megkérdezni, hogy most mi van?! Kíváncsian várom!

    VálaszTörlés
  38. Üdv. Én most kászülök behozni magamnak egy motort Olaszországból. Kérlek küldd át a kétnyelvű adásvételit. Köszönöm.
    nwa.vass@gmail.com

    VálaszTörlés
  39. igen hasznos volt koszi hogy leirtam, szukseg van ilyenekre hogy megtudjuk egymastol mi ujsag dolgokban
    ha enyem volt kint is a motor akkor gondolom nem kell adasveteli?

    VálaszTörlés
  40. Üdv! Ha én magyarországon akarok külföldi okmányokkal rendelkező motrot venni akkor mennyiben változik az eljárás menete és ára? Elöre is köszi! :)

    VálaszTörlés
  41. hugi.

    Szia. Átküldenéd az adás vételi másolatát, ha még olvasod ezt a blogot egyáltalán.

    :)
    hugika77@freemail.hu
    Köszi.

    VálaszTörlés
  42. Szia. Ez egy igen jó ès hasznos íràs volt. Nekem màr mindegy mert rend éber őrei minden elkèpzelhető módon megcsinàltak hogy egy 125ös leonardóval rendszàm nélkül közlekedtem. De annyira hogy be akartak vinni előàllítani meg minden. Ùgy hogy vagy magyarrendszàmosat kell venni már vagy le kell papirozni. Nekem most utóbi lessz remélem sikerűl is minden.

    VálaszTörlés
  43. Nagyon hasznosnak találtam nagy könnyebbség nekem ,köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  44. JTG Betting: How To Make Your First Deposit
    If you are a New Zealand 영천 출장안마 resident 제천 출장마사지 and a 포천 출장샵 casino operator, make your first deposit with the jTG Betting service. You will be offered 천안 출장안마 a $10 전주 출장안마 minimum deposit

    VálaszTörlés
  45. Nagyon szépen köszönöm. Hasznos volt az info.

    VálaszTörlés